بک لینک

بک لینک

تاریخ : یکشنبه 19 بهمن 1399 زمان : 11:31 | بازدید : 33
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

 

Image result for بک لینک چیست

) شما نمی توانید بر روی آنچه پست می شود کنترل کنید

اگر بخشی از تالار گفتمان یا نظرات را به عنوان بخشی از وب سایت خود دارید ، می خواهید همه پیوندهایی را که افراد در آنجا پست می کنند دنبال نکنید. این به شما کمک می کند نظرات هرزنامه در وبلاگ یا انجمن خود را کاهش دهید. اگر مردم بدانند که نمی توانند پیوندهای dofollow را از وب سایت شما دریافت کنند ، احتمال ارسال یک پیوند بی ربط کمتر است.

 

هکر نیوز این کار را کاملاً انجام می دهد. پیوندهای اصلی وب سایت آنها همه dofollow هستند ، اما پیوندهای موجود در نظرات همه nofollow هستند.

 

 

بک لینک چیست پیوندهایی که با رنگ سبز مشخص شده اند - پیوند به محتوای اصلی و پیوندهای داخلی - همه dofollow هستند. نظر برتر ، که شامل یک پیوند خارجی است ، به رنگ بنفش برجسته شده است زیرا یک پیوند nofollow است.

 

2) شخصی برای پیوند به وب سایت خود به شما پول پرداخت کرده است

قرار است بک لینک ها ارگانیک باشند. اگر شخصی برای تبلیغ وب سایت خود به طریقی به شما پول پرداخت کرده است ، باید این پیوند را دنبال نکنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که پیوند برای جستجوی ارگانیک ارزشمند نیست زیرا دستکاری شده است.

 

اگر پیوند پولی را دنبال نکنید ، Google می تواند شما را جریمه کند. در اینجا انواع پیوندهایی وجود دارد که باید دنبال نکنید:

 

مبادلات لینک برای پول: اگر کسی پیشنهاد پرداخت هزینه پیوندی از وب سایت شما را دارد ، باید آن پیوند را دنبال نکنید.

مبادلات کالا برای لینک: اگر کسی کالای خود را برای آزمایش در ازای دریافت لینک برای شما ارسال کند ، باید از یک برچسب nofollow در آن پیوند استفاده کنید.

تبادل لینک به لینک: اگر کسی پیشنهاد کند به وب سایت شما پیوند دهد اگر به وب سایت خود پیوند دهید ، بهتر است آن پیوند را دنبال نکنید.

پیام های مهمان پیوند متن غنی از کلمات کلیدی: ارسال مهمان معمولاً مشکلی ندارد ، مگر در مواردی که پست دارای پیوندهای dofollow به وب سایت نویسنده باشد. شما باید آن پیوندها را دنبال نکنید.

پیوندهای مورد نیاز قرارداد: اگر قراردادهای مشتری شما به وب سایت شما پیوند دارد ، بهتر است مطمئن شوید که آنها پیوندها را دیگر دنبال نمی کنند.

اساساً ، اگر به هر دلیل غیرعادی به وب سایت دیگری پیوند می دهید ، استفاده از برچسب nofollow ایمن تر خواهید بود. شما نمی خواهید به دلیل یک اشتباه ساده برچسب گذاری لینک توسط Google جریمه شوید.

 

3) نگران اولویت بندی خزیدن هستید

اولویت بندی خزیدن به طور کلی موضوعی است که فقط وب سایت های بسیار بزرگ باید نگران آن باشند. اگر تعداد زیادی صفحه وب دارید ، Google ممکن است در تشخیص مهمترین صفحات برای فهرست بندی مشکل داشته باشد.

 

اگر در وب سایت خود صفحاتی دارید که فاقد پیوند هستند ، پیوندهای داخلی با این صفحات باید دنبال نشوند. این امر باعث می شود ربات های موتور جستجو بر قسمت های مهم وب سایت شما متمرکز شوند.

 

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما نمی خواهید موتورهای جستجو صفحه ورود شما را فهرست بندی کنند. هر پیوندی در وب سایت شما که کاربران را به آن صفحه ورود هدایت می کند باید دارای برچسب nofollow باشد.

 

نحوه شناسایی بک لینک های nofollow

اگر درباره انواع بک لینک هایی که برخی از صفحات وب از آنها استفاده می کنید مطمئن نیستید ، چند روش آسان برای بررسی وجود دارد.

 

ابتدا می توانید سریعاً به کد منبع نگاهی بیندازید. ما از همان مثال Hacker News استفاده خواهیم کرد. 

بدین معنا که این لینک شما را به سمت مقاله قبلی این مقاله هدایت می کند.

Search

بدین معنا که این لینک ، شما را به سمت ابزاری هدایت می کند که می توانید با آن در این مقاله جستجو کنید.

Tag

بدین معنی که این لینک ، در واقع یک تگ یا کلمه کلیدی در این مقاله است

دلیل ساختن لینک‌های نوفالو چیست؟

بدون لینک‌های نوفالو، اینترنت پر از اسپم می‌شود.

با ایجاد لینک‌های نوفالو، فقط لینک‌های فالو و طبیعی، در رتبه سایت تأثیر خواهد داشت.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم با ایجاد لینک های نوفالو ارزش بک لینک های مشخص میگردد.

اما این توضیحات به این معنی نیست که هیچ‌گاه از لینک‌های نوفالو استفاده نکنید.

بک لینک با روش کلاه سیاه و سفید چیست؟

بک لینک گرفتن و یا حتی خریدن بک لینک دقیقا مرز بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است. سئو کلاه سیاه، به این معنا است که از روش های سیاه و غیر استاندارد برای بک لینک گیری و افزایش رتبه استفاده میکنید. خریدن بک لینک نیز در همین دسته قرار میگیرد.

اما در سئو کلاه سفید  سئوکار سعی می کند که قوانین گوگل را رعایت کند. سئو کلاه سیاه تمرکزش بر روی Link Building  است اما در سئو کلاه سفید تمرکز بر روی Link Earning. 

حقیقت این است که معمولا سئوکاران به صورت ترکیبی از این دو روش را استفاده می کنند که به آن سئو کلاه خاکستری می گویند.

متن لینک (Anchor Text) برای گوگل بسیار مهم است

انکر تکست ها یا کلمه هدف شما برای گوگل بسیار مهم است. با انتخاب یک انکر تکست مناسب میتوانید جایگاه و میزان رشد و کلیک سئو خود را تعیین کنید.

بهتر است  از ترکیب طبیعی حالت های رایج در فضای اینترنت برای متن های لینک شده استفاده شود. از مهمترین ترکیبات رایج می توان به اعتبار نامه (Domain Authority) اشاره کرد.

ارزش لینک ها و تاثیر آن بر جایگاه شما ارتباط مستقیمی با اعتبار دامنه ای دارد که به شما لینک داده است و هرچه اعتبار آن دامنه بیشتر باشد تاثیرش بر جایگاه شما نیز بیشتر خواهد بود.

این بخش از متنی که شما دارید میخونید خلاصه تجربه ۸ ساله منه در این زمینه. خب:

نکته اول: من جای شما باشم اگر اولین باره قصد تهیه بکلینک رو دارم و تا حالا نخریم، پس زیاد سمت خرید بکلینک نمیرم، مگر وقت زیاد داشته باشم و بیام کلی مطالعه کنم و وقت بذارم و هزینه کنم تا یاد بگیرم و یا از یک مشاوره سئو کمک بگیرم و یا کلا بهتره بدم یک متخصص سئو کارهای خرید بکلینک های سایت منو انجام بده.

نکته دوم: حالت مشاوره که اشاره کردم شاید خیلی جواب نده چون مشاوره سئو اگر بخواد بهترین مشاوره رو به شما بده تقریبا باید اطلاعات خوبی از سئوی سایت شما داشته باشه. من خودم برای مشاوره دادن گاهی یک هفته دارم درباره یک سایت تحقیق میکنم طبیعتا اینطوری به ناچار هزینه مشاوره بالا میره. ولی مشاوره هایی که یک ساعته هست و شخص مشاور دهنده قبل مشاوره دادن هیچ اطلاعاتی از سایت شما نداره کمی میشه گفت صحبت ها کلی گویی میشه و به نظر شخصی من مشاوره غیرکاربردی هست چون به اون هدف اصلی که ما قصد داریم نمیرسونه.

نکته سه: بعید میدونم در محیط وب بتونید پاسخ این سوال “من میخوام برای سایتم بک لینک بخرم چطوری و از کجا بخرم” رو پیدا کنید، منابعی که برای اموزش ساخت بک لینک وجود داره بسیار ناقص هست و اصلا در هیچ سایتی غیرممکنه کامل درباره بک لینک صحبت کنن، من خودم سال ها هست قصد دارم یک سری مقالات جامع درباره بک لینک بنویسیم ولی متاسفانه نتونستم.

نکته چهار: فرض کنید اصلا شما یک منبع خوب و کامل پیدا کردید، کمی فکر کردید که اون کسی که این منابع رو نوشته چطوری اصلا میتونه ۱۰۰ ها مقاله بک لینک رو اپدیت نگه داره؟ همین الان در میزفا ۳۰۰ مقاله ای که توسط ۸ نفر اپدیت میشن نزدیک به ۱ سال و نیم طول میکشه. از طرفی فرض کنیم اصلا اپدیت هم هست (فرض محاله البته) میدونید بکلینک و ساخت لینک های خارجی مثل بازی با چاقو هست؟ و میتونید با این چاقو به سایت خودتون آسیب جدی بزنید؟ همینطور برای ساخت بک لینک اصولی برای سایت خودتون باید یک مسیر اختصاصی پیدا کنید، درواقع برای هر سایت باید یک مسیر بک لینک ساخت، مثل استراتژی میتونه که تا الان من یک بار هم ندیدم در دو کسب و کار مختلف یک نوع استراتژی بچینیم.

نکته پنج: خیلی از دوستان اصلا توجه به سئو داخلی نمیکنن و به قولی خوددرمانی یا به قول ما خودسئویی میکنن، خیلی از دوستان تماس گرفتن با ما و نیاز به لینک خارجی دارن، هر چند ما چنین خدماتی نداریم و کلا اختصاصی برای سایتی لینک سازی نمیکنیم و فقط تو پروژه های ۰ تا ۱۰۰ لینک سازی میکنیم ولی وقتی بررسی میکردیم میدیدیم که اون سایت اصلا نیاز به لینک نداره و انقدر سئو داخلی اون سایت مشکل داره که نیاز نیست هنوز بره سراغ لینک سازی.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش